Pazar, Kasım 20, 2011

Karnıbahar köftesi

Köftesini yapabildiğim sebzelere karnıbaharı eklemekten gurur duyuyorum.

Tarif kendi icadım değil, büyük ölçüde buradan: http://www.lezzet.com.tr/karnabahar-koftesi/tarif/2684c3.aspx Ama bazı değişiklikler yaptım.

Tarifin orijinalini buraya koyup araya notlar giriyorum:

Malzemeler:


Yarım karnıbahar
1 yumurta
1 kırmızı biber
2 taze soğan
Yarım su bardağı un
50 gr rendelenmiş kaşar peyniri
1 su bardağı galeta unu
Kimyon
Karabiber
Tuz
Yarım demet dereotu
1 diş sarımsak
1 su bardağı yoğurt

Karnabaharı (KARNABAHAR NE HACI?) iri parçalara ayırıp tuzlu suda 15 dakika haşlayın (15 DAKİKA DİYOR AMA SİZ DAHA ÇOK HAŞLAYIN, YUMUŞADIĞINDAN İYİCE EMİN OLANA KADAR). Süzdükten sonra çatalla ezin. Taze soğanı ince, kırmızı biberi küp şeklinde doğrayarak ekleyin (BEN KIRMIZI BİBERİ SALAMURA KULLANDIM, GAYET DE OLUYOR). Yumurta, rendelenmiş kaşarpeynir, kimyon, karabiber, tuz ve unu ilave edip yoğurun (KİMYONU BOL KOYMANIZ TAVSİYEMDİR, TUZU DA ÇOK DEĞİLSE BİLE AZ DA KOYMAYIN, KARNIBAHAR YAVAN OLMAYA TEŞNE BİR SEBZEMİZ).

Karışımın üzerini örterek 30 dakika buzdolabında bekletin. Hamurdan yumurta büyüklüğünde parçalar kopartıp yassı köfteler hazırlayın. Galeta ununa bulayarak kızgın yağda altın rengi oluncaya kadar kızartın (BEN KIZARTMADIM, FIRINDA PİŞİRDİM, DAHA SAĞLIKLI OLDU). Kağıt havlu üzerinde fazla yağını süzdürün. (KIZARTMAYINCA BUNA GEREK YOK, BU ARADA BORCAMI YAĞLAMAYI UNUTMUYORUZ, Dİ Mİ?)

Yoğurda sarımsak rendeleyin. Dereotunu ince kıyıp ekleyin ve karıştırın. Köftelerin üzerine yoğurt sosundan dökün. Pul biber serpiştirerek servis yapın.

(BEN SOSUNU ÖYLE YAPMADIM, RANCH SOS YAPTIM. YOĞURTLA İKİ KAŞIK MAYONEZİ KARIŞTIRIP İÇİNE LİMON SIKIYORSUNUZ. ÖZELLİKLE TAZE SOĞANLA HARİKA OLUYOR. DİP SOS OLARAK DA GÜZEL. AYRICA SANDVİÇLERE DE YAKIŞIYOR, HELLİM BURGERLE DE NEFİS OLUYOR MESELA)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder