Cuma, Haziran 22, 2012

Abuganuş

YASAL UYARI :) : Bu okuyacağınız tarife "o öyle yapılmaz arkadaşım" diyerek yaklaşmayın. Abuganuş (ki isminin de muhtelif yazılışı var) denen yemeğin en az aşureninki kadar türevi var, ben böyle yapıyorum. Nasılsa bu bir yemek blogu, rahatlıkla söyleyebilirim, yerseniz :)

Yaz gelince ben durmadan patlıcan ve domates aşeriyorum. Bu böyle, yapacak bir şey yok. Dolayısıyla bu yemeği de domatesli yapıyorum. Kimisi domates koymuyor, kimisi tahin koyuyor. Ben daha hafif olması taraftarıyım.

Malzemeler:

3 orta boy patlıcan
3 orta boy domates
4-5 sivri biber
1 kırmızı biber
3 diş sarmısak
yoğurt
ceviz
maydanoz
zeytinyağı

Efendim, yemeğimizin yapılışı gayet kolay. Patlıcanları, domatesleri, biberleri köz tavamıza (evet, o bizim tavamız) ya da neyle közlüyorsanız ona yerleştirip yumuşayana kadar közlüyoruz. Biberleri, domatesleri küçücük küçücük doğruyoruz, patlıcanların kabuklarını sıyırıp patlıcan salatası yapar gibi eziyoruz. hepsini yoğurtla karıştırıp, küçük doğradığımız ya da ezdiğimiz sarmısakları ekliyoruz. üstünü ceviz, maydanoz ve zeytinyağıyla süslüyoruz. Budur. Afiyet olsun :)




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder