Çarşamba, Ocak 25, 2012

Vejeteryan Wellington


Wellington'a ilk kez televizyonda Gordon Ramsay'in programında denk geldim, daha sonradan öğrendim ki zaten Ramsay'nin favorilerinden biriymiş. Tabii ki bozuk ağızlı sebze düşmanı, bu yemeği biftekle yapıyordu, ama hakkını yemeyeyim, orijinali zaten öyle yapılıyor. Yemeğin yapılışını izlerken "ulan güzel fikirmiş, ben bunu etsiz nasıl yaparım" diye düşündüm, biraz internetten de fikir aldım ve ortaya bu yemek çıktı.

Malzemeler (2 kişilik)
3 tabaka milföy hamuru
150-200gr ıspanak
bir büyük kuru soğan
Dört-beş orta boy mantar
bir yeşil biber
bir kırmızı biber
4-5 parça ceviz
9-10 tane badem
bir bardak pirinç, istenirse iki-üç kaşık haşlanmış mısır (ya da önceki günden kalma pilav)
baharat (vegeta, tuzot, sebzeli çeşni vs. veya istenen başka baharatlar)
zeytinyağı
az miktar tereyağı veya margarin
pişirme kağıdı

Sos için: İki domates, domates ve biber salçası, kekik, fesleğen

Tavada az miktar zeytinyağında önce yemeklik doğradığımız soğanları, daha sonra yine küçük doğradığımız biberleri ve mantarları çeviriyoruz, daha sonra çok ince doğradığımız ıspanakları ekliyoruz. Bunlar kendi suyunda pişerken, baharatları, küçük doğradığımız ceviz ve bademleri ekliyoruz. Ispanak iyice pişene kadar tavada çeviriyoruz.

Pirinç kısmı için ben bir gün önceden kalan mısırlı pilavı kullandım, güzel de oldu. Bence bu yemeği evde pilav kaldığı bir gün yapmak hem daha pratik, hem daha hesaplı olur. Pilav yeni yapılacaksa da, eski olacaksa da, çok kuru olmaması, hatta hafif lapa olması gerekiyor. Elle sıkıp çiğ köfte gibi şekil verebileceğiniz kadar yumuşak olsun. Kırık pirinç ya da arborio (risotto pirinci) kullanıldığında daha iyi sonuç verir. Burada pilav yapımını sıfırdan anlatmayacağım ama hafif yağda pirinci kavurup üzerine sıcak su ve tuz ekleyeceksiniz, suyu çekene, pirinç göz göz olana ve yumuşayana kadar pişireceksiniz, bu kadar.

İç malzemesi böylelikle hazır. Milföye geçelim. Borcama pişirme kağıdını yerleştirip, üzerini yapışmaması için iyice yağlıyoruz, az yağlarsak milföyü katlarken sıkıntı olur. Oda sıcaklığındaki bir tam bir yarım tabaka milföy hamurunu bir yan yana birleştiriyoruz. Önce ince bir tabaka ıspanaklı içi hamurun tamamının üstüne yayıyoruz, sonra köfte gibi rulo şeklinde sıktığımız pilavı içi koyduğumuz hamurun tam ortasına hamurun eniyle eşit boyda yerleştiriyoruz. Hamuru iki uzun kenarından ortaya katlayıp rulo kaline getiriyoruz, uçları da kapatıp, dikdörtgen bir rulo hâline getiriyoruz. Aynı hamurdan bir tane daha hazırlayıp, önceden 200 dereceye ısıtılmış fırına veriyoruz. 30-45 dakika arası, hamur pişene kadar fırında kalıyor. Biz o arada sosu yapacağız.

Şimdiye kadar domates kullanmadığımız için domatesli sosları rahatlıkla kullanabiliriz. Kremalı ya da kırmızı şaraplı soslar da iyi gidebilir ama ben hem kalori miktarını arttırmamak, hem de masrafı iyice kabartmamak için basit bir domates sosunu tercih ettim. Rendelenmiş domatesi zeytinyağında biraz pişirip bir yemek kaşığı domates, bir tatlı kaşığı biber salçası ekledim. Bol kekik, fesleğen ve tuz koydum. Dileyen sarımsak da koyabilir, güzel olur.

Fırından çıkan Wellington'ların üzerine sosu döküp servis yapıyoruz. Afiyet olsun!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder